Aktualizacja: Kreator Postaci

Po długim i dogłębnym procesie tentegowania w głowie… – jak powiedział Król Julian – nareszcie nadszedł czas na otwarcie forumowej rejestracji i nową odsłonę kreatora. Wiemy, że długo czekaliście na ten moment i nareszcie on nadszedł. Bez względu, czy jesteś nowym użytkownikiem, czy starym wyjadaczem radzimy zapoznać się z całym opisem aktualizacji, ponieważ Kreator Postaci został bardzo mocno przebudowany i zmienił się ogrom rzeczy, ale zacznijmy może od początku.

Podstawową zmianą są zakładki. Karta postaci nie wyświetla się już jako jedna strona, tylko posiada zakładki, w których mieszczą się konkretne informacje. Podczas tworzenia karty, zakładek jest więcej niż tych widzianych w profilu gracza. Poza tym każde pole, w każdej zakładce jest teraz dokładnie opisane. Na początek omówimy po kolei jak zmieniło się samo tworzenie KP.

Pierwszą zakładką jest wstęp, jest on przeznaczony głównie dla nowych graczy, ale fajnie jeśli ci starsi też sobie go przeczytają. A teraz już o tworzeniu postaci:

1. Awatar – awatar można teraz wgrać z Kreatora Postaci, nie trzeba wchodzić wcześniej w profil użytkownika, ponieważ link w kreatorze przenosi nas na odpowiednią stronę w profilu gdzie dodajemy awatar.

2. Podstawowe – Nie mamy tu już jednego pola na imię i nazwisko postaci, a trzy osobne rubryki, na imię, nazwisko i przydomek. Obowiązkowe jest tylko imię postaci, pozostałe dwa okna są opcjonalne. I tak, na pewno każdy wie, co wpisać w imieniu i nazwisku, ale już przydomek jest czymś nowym. Przydomkiem może być na przykład zdrobnienie imienia, którego używa postać np. postać ma na imię Theobar, ale mówią na niego Theo, wtedy w przydomku można wpisać właśnie to zdrobnienie, czyli Theobar „Theo” Alarański. Niektóre postacie mają przydomki powstałe w inny sposób, np. Niara „I Łaskawa” Roddenfell, Georg „Książę Północy” Nordyjski i tak dalej. Co ważne, w kreatorze pokazują nam się rubryki: imię, nazwisko, przydomek, jednak w profilu przy uzupełnieniu wszystkich opcji widnieją one w innej kolejności: imię, przydomek, nazwisko.

Płeć – tutaj mamy trzy opcje, kobieta, mężczyzna i osoba bezpłciowa. Trzecią opcją można się posłużyć w przypadku jakiś zjaw, upiorów, czy przy wyborze Kaer Natherina.


Rasa – tutaj nie mamy już opcji wpisania sobie jakiejkolwiek rasy. Rasy wybierane są teraz z listy, w pierwszym oknie wybieramy grupę, czyli np. Pradawnego, Elfa, Naturianina, a dopiero wtedy pokazują nam się opcje wyboru rasy szczegółowej. Czyli np. Naturianie – Driada. Na samym dole w opcji głównej wyświetlają się dwie dodatkowe grupy Mieszaniec i Inna, po wybraniu opcji Inna pojawia się komunikat: W celu wybrania rasy innej niż dostępne, skontaktuj się z administracją – w tym momencie nie mamy już opcji wyboru „podrasy” w drugim oknie. Natomiast po wybraniu opcji Mieszaniec pojawia się komunikat „Opcja dostępna wkrótce. Jeśli jesteś pewien, że twoja postać nie może zostać sklasyfikowana w inny sposób skontaktuj się administracją”. Niedługo w opcji Mieszaniec pojawi się możliwość wyboru dwóch ras, które mogą się ze sobą połączyć czyli np. Elf Leśny + Elf Górski = Elf, lub Człowiek + Fellarianin = Półfellarianin, Elf Górski + Człowiek = Półelf i tak dalej, dotyczy to jednak tylko kilku ras, które mogą się ze sobą łączyć i tylko tych, które nie są opisane w grymuarze. I tak np. Błogosławiony nie jest sklasyfikowany jako Mieszaniec, ponieważ można wybrać go z listy jako „Niebianie – Błogosławiony”. Niestety dodanie opcji mieszańców okazało się tymczasowo zbyt skomplikowanie i będzie ona dostępna wkrótce. Niestety wprowadzenie opcji wyboru rasy z listy generuje problem – każdy użytkownik musi wybrać swoją rasę na nowo, niestety nie dało się tego zrobić inaczej.

Wiek – pojawiły się tu wiek rzeczywisty i pole „wygląda na”. Sporo postaci fizycznie wygląda na znacznie mniej lat niż ma w rzeczywistości, dotyczy to na przykład elfów, czarodziejów, często naturian, demonów i tak dalej. W wieku wpisujemy więc rzeczywisty wiek naszej postaci, a w drugiej rubryce określamy na ile postać wygląda fizycznie, jeżeli twoja postać jest człowiekiem i wygląda na tyle ile lat ma, należy pozostawić to pole puste.

3. Społeczne – zakładka posiadająca całkiem nowe opcje, którymi są: profesja, sława, majątek i posiadłość. Choć jest to jedna zakładka to w profilu te informację pokazują się w różnych miejscach. profesja, sława i majątek pojawiają się w Ogólnych, a posiadłość to w profilu osobna zakładka dostępna przed historią. Ponieważ wszystkie te pola opisane są bardzo szczegółowo w samym kreatorze nie będziemy się tutaj dodatkowo rozpisywać. Podczas edycji waszej KP zapoznacie się dokładnie jak przypisać te dodatkowe opcje bohaterowi. Jeśli chodzi o profesję, w grymuarze dodaliśmy nowy artykuł, w którym zostało opisane 46 kategorii zawodów/profesji, z którymi możecie zapoznać klikając w link w kreatorze, lub na skróty, czyli klikając tutaj: <<KLIK>> Profesję w grymuarze ułożone są alfabetycznie, nie kategoriami, jak w przypadku umiejętności.

4. Historia, charakter, wygląd – chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć co powinno znaleźć się w tej części opisu bohatera. Dodaliśmy jednak dość duże opisy jak powinno się wypełnić te pola, znajdują się w nich na przykład pytania pomocnicze, warto choć raz zapoznać się z nowymi opisami.

5. Atrybuty pozostały bez zmian.

6. Cechy – zakładka opisująca cechy specjalne, niby tak jak kiedyś, a jednak inaczej. Cechy specjalne dostały dodatkowe poziomy i tak mamy teraz 5 poziomów ujemnych, poziom zerowy i 5 poziomów dodatnich, gdzie poziomy dodatnie są zielone, ujemne pomarańczowe, a poziom zerowy niebieski. Każdy poziom jest opisany od nowa, każdy musi więc zapoznać się z nowymi opisami i jeśli to konieczne zmienić poziomy w swojej KP – a ze względu na poziom zerowy (opisany niżej), będzie to konieczne w większości KP. W poziomach ujemnych dodaliśmy poziom Ułomność i Piętno. Poziomy dodatnie mają natomiast dodatkowo Atut i Fenomen. Poziomem zerowym nazwaliśmy cechy oznaczone jako Rasowe – tam można wpisać zarówno cechy ujemne jak i dodatnie, ale tylko jeśli są to cechy danej rasy czyli np. podatność na czosnek i srebro dla wampira, albo latanie dla anioła. Poza tym cechy specjalne nie są teraz ograniczone ilościowo, w związku z tym z regulaminu zniknął punkt dotyczący ograniczenia liczby cech specjalnych. Dzięki temu nie trzeba także grupować cech rasowych.

7. Magia – tutaj też mamy pewne zmiany. Dotychczasowe pięć poziomów zostało rozszerzone o dodatkowe dwa. I tak mamy teraz poziom Czeladnik i Ekspert. Poza tym (już jakiś czas temu, ale nie wszyscy zapewne wiedzą) pojawiła się dodatkowa metoda rzucania zaklęć: Źródła. Nie będziemy się tutaj też dokładnie rozpisywać, ponieważ wszystkie informację najlepiej przyswoić czytając opisy w kreatorze. Teoretycznie poziomy magii przystosowały się automatycznie, jednak przy nowych opisach tak, czy owak należy sprawdzić, czy poziom jest dobrze ustawiony.

8. Umiejętności – podobnie jak w magii umiejętności zyskały dodatkowe dwa poziomy, niektóre też zmieniły swoje nazwy i tak mamy teraz siedem poziomów umiejętności: podstawowy, opanowany, zaawansowany, biegły, ekspert, mistrz, arcymistrz. Z dokładnymi opisami zapoznajcie się proszę w kreatorze. I tak jak w przypadku magii teoretycznie poziomy umiejętności również dostosowały się automatycznie, jednak ze względu na nowe opisy należy sprawdzić, czy poziomy faktycznie pasują do znajomości umiejętności waszych postaci.

9. Przedmioty magiczne – tutaj zaszły spore zmiany, przedmioty magiczne zyskały całkiem nowe poziomy i jest ich jedenaście, tak jak w przypadku cech specjalnych. Mamy tutaj 5 poziomów ujemnych, 5 dodatnich i poziom zerowy. Poziomy dodatnie są zielone, ujemne pomarańczowe, a poziom zerowy niebieski. Poziomy ujemne opisują przedmioty magiczne, które przeszkadzają postaci, uprzykrzają jej życie, a poziomy dodatnie pomagają, lub są dla postaci w jakiś sposób pozytywne. Poziom zerowy przedstawia przedmiot oznaczony jako Wyjątkowy, nie jest to przedmiot nacechowany magią, a jedynie ważny dla naszej postaci, pamiątka rodzinna, przedmiot od ukochanego i tym podobne. Ze względu na to, że w przedmiotach magicznych nastąpiła tak ogromna zmiana trzeba się zapoznać z opisami poziomów bezpośrednio w kreatorze, tutaj, w ogłoszeniu byłoby to zbyt długie.

10. Towarzysz – towarzysz zyskał osobną zakładkę, ze względu na to niestety każdy, kto towarzysza posiada będzie musiał ją uzupełnić. Towarzysz ma do wypełnienia kilka rubryk. Imię – tutaj chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć co należy wpisać. Gatunek – nie chodzi tylko o to, czy to koń, pies, czy kura, ale też jeśli jest to jakiś stwór z bestiariusza np. aphylla, vulgris, czy kanotis. Dalej znajduje się okienko płeć, nie wszystkie stworzenia, zwłaszcza te z bestiariusza mogą być określone jako samiec, czy samica, dlatego do wyboru jest także opcja bezpłciowe. Mamy także wiek, określony w latach ludzkich, chodzi o to by na przykład nie przeliczać lat na kocie, czy psie. W opisie zawieramy to wszystko co należało zawrzeć kiedyś, jak postać poznała swojego towarzysza, w jakiej są relacji, jak wygląda towarzysz i tak dalej.

Wyświetlanie w profilu

Jak już zapewne zauważyliście wyświetlanie karty w profilu zmieniło swoją formę, z całej strony, na zakładki, w odróżnieniu od zakładek w kreatorze w profilu mamy ich znacznie mniej, bo maksymalnie sześć, jeżeli nasza postać posiada towarzysza i posiadłość. W przypadku, gdy bohater nie posiada posiadłość i towarzysza w profilu te zakładki się nie wyświetlą.

W pierwszej zakładce Ogólne znajdziemy kilka podstawowych informacji, zamiast imienia, czy imienia i nazwiska mamy godność, gdzie jak było już wspomniane wyświetli się imię, przydomek i nazwisko, jeśli postać je wszystkie posiada. W polu rasa, rzecz jasna znajdziemy rasę postaci i choć podczas tworzenia najpierw wybieramy grupę, w karcie widzimy rasę szczegółową, czyli lodowy elf, driada, nemorianin – bez grupy, czyli pradawni, czy naturianie. Dalej znajdziemy wiek i wygląda na, profesję, majątek i sławę, co było opisane już wyżej. Na samym dole znajdziemy natomiast aurę postaci.

W statystkach znajdziemy atrybuty, umiejętności, cechy specjalne, magię i przedmioty magiczne. W prawym górnym rogu strony znajdziemy przycisk pokaż/ukryj opisy, co może być przydatne, gdy nie chcemy zapoznawać się ze szczegółami danej postaci.

W zakładce opis znajduje się charakter i wygląd postaci, w kolejnej towarzysz, posiadłość i historia – w ich wyświetlaniu nie ma jednak żadnych rewelacji.

Sprawy niedokończone:

Niestety jest jeszcze kilka rzeczy, które nie zostały dokończone, chodzi tu o wyświetlanie pod profilem. Docelowo będzie się tam teraz wyświetlać tylko aura i inne postacie. Kwestia linków do innych postaci – jak zauważyliście linki nadal nie działają, niestety trzeba do tego doinstalować moda, lub go napisać, ale mamy nadzieję, że uda się to zrobić w krótkim czasie.